Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

§ 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Niniejszy regulamin jest regulaminem świadczenia usług drogą elektroniczną, o którym mowa w art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (dalej jako Regulamin).

2. Regulamin określa:

a. rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach prowadzonego sklepu internetowego działającego w domenie (www.olalizbona.pl), prowadzonego przez Aleksandrę Beatę Piątek, posługującą się portugalskim numerem NIP: 306156814, Rua Ribeiro Sanches 5, 4 esq, 2745-839 Queluz, Portugalia

b. warunki zawierania umowy sprzedaży;

c. warunki rozwiązania umowy sprzedaży;

d. prawo odstąpienia od umowy sprzedaży;

e. sposób dokonania płatności;

f. koszty, sposoby i terminy dostawy produktów;

g. tryb postępowania reklamacyjnego i gwarancyjnego;

h. pozasądowe sposoby rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń.

3. Sprzedawca samodzielnie bądź na żądanie Klienta udostępnia Regulamin przed zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w formie, która

4. Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej Usługodawcy w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.

5. Sprzedawcą jest Aleksandra Beata Piątek.

6. Usługobiorcą-Klientem jest osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej korzystająca z usługi świadczonej drogą elektroniczną.

§ 2

DEFINICJE

Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:

1. Sprzedawca-usługodawca – Aleksandra Beata Piątek.

2. Klient-usługobiorca – osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, korzystająca z usług w sklepie internetowym i dokonująca zamówień w sklepie.

3. Konsument – klient będący konsumentem w rozumieniu art. 22(2) Kodeksu cywilnego.

4. Przedsiębiorca – Klient będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43(1) Kodeksu cywilnego.

5. Konto – usługa elektroniczna z indywidualnym loginem i hasłem Klienta umożliwiająca dokonanie działań w Sklepie Internetowym.

6. Regulamin – niniejszy dokument.

7. Towar/Produkt – rzecz ruchoma, produkt oferowany do sprzedaży w Sklepie Internetowym.

8. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu art. 535 Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.

9. Usługi – usługi świadczone przez Sprzedawcę drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

10. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające do zawarcia Umowy sprzedaży, określające rodzaj i ilość kupowanego Towaru.

§ 3

ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO

1. Sprzedawca świadczy usługi na rzecz Usługobiorcy w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.

2. Sprzedawca zobowiązuje się do przestrzegania niniejszego Regulaminu.

3. W związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną Usługodawca korzysta z oprogramowania oraz technologii, które zapewniają bezpieczeństwo, poufność i nienaruszalność przekazywanych danych/informacji.

4. Klient zobowiązany jest:

a. posiadać dostęp do Internetu;

b. posiadać przeglądarkę internetową przykładowo Internet Explorer w wersjach 6.0 i nowszych czy też Apple Safari w wersji 3.0 lub nowszej;

c. posiadać dostęp do poczty elektronicznej.

5. Zakazane jest dostarczanie przez Klientów treści o charakterze bezprawnym oraz korzystanie w sposób nieuciążliwy dla pozostałych Klientów i Sprzedawcy.

6. Korzystanie ze Sklepu Internetowego oznacza każdą czynność Klienta prowadzącą do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Sklepie internetowym.

§ 4

WARUNKI ZAWARCIA I ROZWIĄZANIA UMOWY SPRZEDAŻY ORAZ PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

1. Klient ma możliwość zawarcia umowy sprzedaży w trybie elektronicznym poprzez wypełnienie formularza dostępnego w Sklepie internetowym w ramach świadczonych usług drogą elektroniczną.

  • Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje w stosunku do Umowy o dostarczanie Treści Cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument lub PNPK jest zobowiązany do zapłaty Ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Kupującego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Kupującemu potwierdzenie, o którym mowa w art. 21 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta.

§ 5

SPOSÓB DOKONANIA PŁATNOŚCI

1. Ceny Towarów określone są w lub w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT, cła oraz inne opłaty.

2. Opłatę za złożone Zamówienie można uiścić poprzez dokonanie płatności elektronicznej;

§ 6

KOSZTY, SPOSOBY I TERMINY DOSTAWY PRODUKTÓW

1. Dostawa Towarów możliwa jest na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz na terenie całej Unii Europejskiej.

2. Sprzedawca przewiduje następujące formy dostawy Towarów:

a. za pośrednictwem firmy kurierskiej;

b. za pośrednictwem operatora pocztowego;

3. Klient ponosi koszty dostawy w zależności od wyboru formy dostawy.

4. Czas realizacji Zamówienia:

a. na terenie Rzeczypospolitej Polskiej wynosi 5 dni roboczych od dnia złożenia Zamówienia;

b. na terenie Unii Europejskiej wynosi 10 dni roboczych od dnia złożenia Zamówienia.

§ 7

TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO I GWARANCYJNEGO

1. Klient ma możliwość złożenia reklamacji co do świadczonych usług w formie pisemnej, pod rygorem nieważności.

2. Składana reklamacja powinna zawierać krótki opis zaistniałego problemu będącego przedmiotem złożenia reklamacji oraz datę i godzinę jego wystąpienia.

3. Reklamacje należy wysłać na adres email: kontakt@olalizbona.pl

4. Reklamacje będą rozpoznawane przez Usługodawcę w terminie 14 dni od ich otrzymania, a w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych w terminie 30 dni od dnia otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.

5. O wyniku rozpatrzenia reklamacji Sprzedawca poinformuje Klienta pismem sporządzonym w formie pisemnej i przesłanym na adres korespondencyjny zgłaszającego.

§ 8

POZASĄDOWE SPOSOBY ROZSTRZYGANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

1. Klient – Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, tj.:

a. zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;

b. złożenia skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/;

c. uzyskania bezpłatnej pomocy w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Sprzedawcą przy pomocy m.in. z Federacji Konsumentów, Stowarzyszenia Konsumentów Polskich.

§ 10

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności.